CWS T-1 – pierwszy polski samochód

CWS T-1 – pierwszy polski samochód

Chyba najbardziej charakterystycznym pojazdem, wśród wspominanych legend motoryzacji, jest z pewnością pierwszy polski samochód CWST-1. Oczywiście wynika to z faktu, że w roku 1927 nie było żadnego innego pojazdu w kraju, z którym mógłby konkurować, niemniej jednak CWS posiadało coś jeszcze.

Przeczytaj również: Polski przedwojenny Sokół - starszy brat Junaka?

Zanim jednak zwrócimy uwagę na jego najważniejsze cechy, warto dodać, że mimo dużej popularności w ciągu czterech lat wyprodukowano zaledwie osiemset sztuk tego pojazdu, co współcześnie wydaje się być w ogóle nieekonomiczne. Niemniej jednak CWS był wyjątkowy i do dzisiaj zastanawiające jest to, dlaczego tak innowacyjny produkt nie doczekał się swoich „kuzynów”.

Przeczytaj również: Warszawa – pierwszy powojenny samochód

Bowiem już sama konstrukcja, jaką był banalny montaż wszystkich elementów, przy użyciu jednego rozmiaru klucza, była zadziwiająca. Oprócz jednej wielkości śrub, równie ciekawym było stworzenie stalowo-drewnianego nadwozia.

Przeczytaj również: BMW R32 – motor, czy jednak rower

CWS wzbudzał zainteresowanie również ze wglądu na jego wersje dwudrzwiowe, czterodrzwiowe, czy nawet siedmioosobowe, zarówno otwarte, jak i zamknięte, a także osobowe oraz dostawcze.