BMW R32 – motor, czy jednak rower

Jednym z pierwszych motorów, o których było głośno, a właściwie nadal można o nich usłyszeć jest R32. Ta tajemnicza nazwa kryje w sobie tajemnice, niezwykle cenionej, również współcześnie marki BMW. Producent stał się pionierem w zastosowaniu innowacyjnego umiejscowienia silnika, bowiem cylindry ustawione zostały poprzecznie do kierunku jazdy. Choć mogłoby sie wydawać, że marka ta wprowadzi wiele innowacji, to jednak można nieco się rozczarować.
Przeczytaj również: Polski przedwojenny Sokół - starszy brat Junaka?
Oczywiście jak na te czasy nie można było się zbyt wiele spodziewać, niemniej jednak motor ten budził zainteresowanie. Ogólna sylwetka nadal czerpała wiele z klasycznej wersji roweru, który zdawał sie być tylko wyposażony w wspomniany silnik. Bowiem rama była stosunkowo cienka, ustawiona ukośnie do siodełka, które w tym przypadku mało ma wspólnego z współczesną wersją. Poza tym sam układ siodełka oraz kierownicy, który tworzy spójną konstrukcje R32, to również wierna kopia roweru.
Przeczytaj również: Warszawa – pierwszy powojenny samochód
Niemniej jednak trzeba przyznać, że właśnie te cechy czynią go legendarnym i godnym uwagi modelem.
Przeczytaj również: CWS T-1 – pierwszy polski samochód