Jednym z pierwszych motorów, o których było głośno, a właściwie nadal można o nich usłyszeć jest R32. Ta tajemnicza nazwa kryje w sobie tajemnice, niezwykle cenionej, również współcześnie marki BMW. Producent stał się pionierem w zastosowaniu innowacyjnego umiejscowienia silnika, bowiem cylindry ustawione zostały poprzecznie do kierunku jazdy. Choć mogłoby sie wydawać, że marka ta wprowadzi wiele innowacji, to jednak można nieco się rozczarować.
Oczywiście jak na te czasy nie można było się zbyt wiele spodziewać, niemniej jednak motor ten budził zainteresowanie. Ogólna sylwetka nadal czerpała wiele z klasycznej wersji roweru, który zdawał sie być tylko wyposażony w wspomniany silnik. Bowiem rama była stosunkowo cienka, ustawiona ukośnie do siodełka, które w tym przypadku mało ma wspólnego z współczesną wersją. Poza tym sam układ siodełka oraz kierownicy, który tworzy spójną konstrukcje R32, to również wierna kopia roweru.
Niemniej jednak trzeba przyznać, że właśnie te cechy czynią go legendarnym i godnym uwagi modelem.